Katalogi reklamowe jako poradniki

0 Comments
Podstawową funkcją katalogu jest promowanie usług przedsiębiorstwa i przedstawienie oferty w kompleksowy sposób. Dla wielu firm jest to jednak niewystarczająca rola. Starają się   zaprezentować swoją ekspercką stronę. Wykorzystując wiedzę i doświadczenie wyniesioną z lat działalności w biznesie chcą pomóc użytkownikom czerpać jak najwięcej korzyści.




Jako przykładem warto posłużyć się firmą Semmelrock, która oprócz katalogu reklamowego stworzyła dodatkowo poradniki techniczne opisujące produkty, a nawet bardzo szczegółowy poradnik brukarski:

W tym przypadku firma korzysta z wysokiej specjalizacji swoich ekspertów i doskonałej znajomości produktu, by dać klientowi pełen obraz montażu, użytkowania i pielęgnacji. W ten sposób kostka będzie mu służyć znacznie dłużej. Wzrośnie też poziom zadowolenia z ogólnego kontaktu z firmą.

Kolejnym ważnym elementem przemawiającym za tym by katalogi reklamowe łączyć z poradnikami jest tzw. marketing szeptany. W skrócie polega on na zapewnieniu jak najlepszej jakości obsługi i produktu, by klient polecił go swoim znajomym. Idea ta nie polega oczywiście na tym, że klient samodzielnie reklamuje produkt, ale raczej potrafi pomóc bądź wskazać rozwiązanie zapytany.

Stąd tak wiele firm produkujących materiały budowlane tworzy katalogi połączone z poradnikami. Zazwyczaj jeden klient może kupić produkty firmy zaledwie klika razy, np. przy budowie domu. Jednak mając przydatne porady w formie katalogu klejonego prawdopodobnie zachowa on go na wszelki wypadek. Wówczas może dać innemu znajomemu, który właśnie zaczyna budowę domu bądź wykorzystać w przyszłości, np. przy remoncie.


Brak komentarzy:

Obsługiwane przez usługę Blogger.