Połączenie katalogów z internetem

0 Comments
Jednym z najciekawszych rozwiązań dla marketingowców jest internet rzeczy (z ang. Internet of things). Choć czeka nas jeszcze wiele lat zanim ten ruch w pełni zagości w domach ludzi, to już dziś można go stosować w marketingu, także wykorzystując katalogi (bez względu na format).




Aby połączyć katalog bezpośrednio ze stroną nie trzeba nowoczesnych technologii, ale odpowiedniego podejścia i ciekawego pomysłu. Warto tu zwrócić uwagę na przykład na QR kody. Te proste rozwiązanie, możliwe do odczytania z każdego smartphone’u pozwalają zakodować informację i linki. W ten sposób można zachęcić klientów do odbioru zniżki, bądź wejścia na stronę w celu przeczytania większej liczby informacji.

Jednak QR kody to nie jedyne takie rozwiązanie, można w treści katalogu umieścić skrócone linki do produktów, co jest szczególnie przydatne przy dużej liczbie produktów. Wówczas klient nie musi niczego szukać, a trafia bezpośrednio na kartę produktu.

W tym przypadku ważne, żeby klient nie zgubił się w trakcie podróży całość musi być spójna i jednolicie skonstruowane. Przez spójną i jednolitą kompozycję mamy na myśli układ stron i kolorystykę. Klient trafia do miejsca, które jest znajome i potrafi przenieść umiejętności z świata rzeczywistego do wirtualnego. Stąd jeżeli klient ze strony katalogu trafiał do interetnu oba elementy powinny być podobnie zaprojektowane (najważniejsze, żeby chociaż w stylu). W ten sposób klient nie zaczyna szukać produktu, irytować się i tracić czasu.



Brak komentarzy:

Obsługiwane przez usługę Blogger.