Jak wybrać format katalogu?

0 Comments

Jednym z pierwszych wyborów, które cię czeka jest jego format. Jednak jeszcze zanim zaczniesz rozmawiać o wymiarach i typie papieru powinieneś wiedzieć, jak wybrać odpowiedni format katalogu. Wbrew pozorom jest to zadanie trudniejsze niż myślisz.



Cele

Przed rozważeniem wyboru katalogu musisz jasno sprecyzować cele, które ma on wykonać. Jedno jest pewne, żaden katalog nie może jednocześnie służyć sprzedaży, informowania, zachęcaniu do odwiedzenia salonu czy budowaniu wizerunku marki. Oczywiście często po części może łączyć te funkcję, jednak trudno żeby równie dobrze spełniał je wszystkie naraz. Dlatego dobrze przemyśl cele jakie stawiasz przed katalogiem, bowiem one są kluczowe przy tworzeniu treści.

Treść

To czym wypełnimy katalogi reklamowe zależy od celi. A to jaki format on przyjmie od treści. Każda decyzja wpływa bowiem na sposób projektowania. Jeżeli katalog ma mieć dużo tekstu, jego rozłożenie i wielkość czcionki muszą być czytelna. Jeżeli kierujemy się w stronę zdjęć, to należy zadbać o ich odpowiednią jakość. Łączenie tych wszystkich cech jest zadaniem dla projektanta.

Odbiorca

Do do kogo ostatecznie trafi katalog ma również kluczowe znaczenie. Jeżeli potencjalnymi klientami są biznesmeni nie będą oni zainteresowani czymś co wygląda nieestetycznie. Z drugiej strony katalog poradami budowlanymi szybko ulegnie zniszczeniu, jeżeli nie będzie miał odpowiednio grubych bądź zabezpieczonych stron. To samo tyczy się choćby produktów spożywczych, leków czy każdej innej dziedziny. Pamiętaj, że odbiorca kształtuje sposób przekazania wiadomości.

Czas aktualności

Okres użyteczności katalogu też jest znaczącą kwestią. Jeżeli oferta katalogu będzie aktualna przez wiele lat, to należy zwrócić uwagę na jego wytrzymałość. W przypadku katalogów wymienianych co roku warto zadbać o większą optymalizację kosztów.



Brak komentarzy:

Obsługiwane przez usługę Blogger.