Formaty katalogu

0 Comments
Przygotowując katalogi reklamowe czeka cię szereg ważnych decyzji. Podstawowym jest oczywiście sama treść. Po dobraniu treści projektant zajmie się stworzeniem odpowiedniego layoutu, który zapewni czytelne rozłożeni treści i zadba o odpowiednią estetykę całości.




Kolejnym krokiem jest przygotowanie gotowego materiału do druku.   Ten zwykle zamyka się w trzech krokach:

1. Format

Najczęściej odnosi się do wielkości stron. Tak naprawdę Obejmuje znacznie szerszy zakres pojęć. Bo chodzi nie tylko o wybór pomiędzy katalogami klejonymi lub katalogami szytymi. Może obejmować również rozwiązania oryginalne, zwiększające wizualną atrakcyjność katalogu.
Wybór formatu powinien być skonsultowany z projektantem katalogu i ustalony jeszcze przed rozpoczęciem projektowania. Do najpopularniejszych obecnie formatów należą katalogi klejone i katalogi szyte ze względu na dużą uniwersalność.

Możesz również wybrać bardziej niecodzienne formaty:


2. Gramatura (grubość papieru)

Oznaczana literą „g” odnosi się do gramów na metr kwadratowy. Ściślej mówiąc jest to ciężar - a więc i grubość - arkusza papieru. Standardowy papier do drukarek ma 80g, papier artystyczne od 130g do 160g. Dla porównania okładki katalogów to ok. 300g. Im większa gramatura tym papier grubszy i wytrzymalszy.

3. Papier

Ostatnią decyzją przed drukiem jest wybór rodzaju papieru. Dostępne są dwa rodzaje:

  • Kredowany (błysk) o śliskiej i błyszczącej powierzchni. Cechuje się mocniejszym nasyceniem barw przez co zdjęcia obierane są jako wyraźniejsze. 
  • Matowy, którego kolorystyka jest bardziej stonowana i naturalna. Dzieje się tak, ze względu na właściwość papieru, który pochłania światło.


Brak komentarzy:

Obsługiwane przez usługę Blogger.